«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال

  • کد خبر: ۱۷۰۵۶۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته بحث حمل‌ونقل پاک بسیار مهم بوده که در مشهد و تمام کشور پیگیری شده است.

وی افزود: برای این منظور مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از موارد مهم برای نقلیه پاک دوچرخه و موتور برقی بوده است. چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر ایران برای ۱۰۰ هزار متورسیکلت با اعتبار ۶ میلیارد تومان داشتیم.

منبتی گفت: یکی از موارد مهمی که به دنبال آن هستیم محورهایی است که دوچرخه‌سواران با امنیت کامل رفت‌وآمد داشته باشند. به دلیل فعالیت‌های عمرانی در مشهد نواقصی در محورها وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده که امیدواریم در مطالعات بعدی مدنظر قرار گیرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه وقتی به مردم اعلام می‌شود از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید باید از قبل زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، عنوان کرد: اینکه مردم را فصل ‌الخطاب قرار دهیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اگر فردا بخواهند ماشین خود را کنار بگذارند ما امکانات لازم را نداریم.

وی افزود: مشهد در روز ۶ میلیون سفر انجام می‌شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می‌شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

منبتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است. ایستگاه‌های فعال دوچرخه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۷ ایستگاه بوده که به ۱۵۳ ایستگاه رسیده و یک ایستگاه نیز در نزدیکی حرم فعال شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: تعداد بوستان‌های بانوان دارای دوچرخه در سال گذشته ۲ مورد بود که اکنون به ۷ بوستان برای دوچرخه بانوان رسیدیم. برای حاشیه شهر نیز دنبال این بودیم که از بایدو استفاده شود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار نفر از بایدو بهره‌برداری می‌کردند که اکنون به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

در این مراسم دریافت گواهینامه دبیرخانه ملی دوست‌دار دوچرخه به مشهد، رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه اشتراکی بایدو، بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بایدو در حاشیه شهر و امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه فروش اقساطی دوچرخه بین شهرداری مشهد، بانک مهر و هیئت دوچرخه‌سواری انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->